woensdag 8 februari 2012

Recensies (Miss Dakloos, Lydia Rood)

Ik heb twee recensies gelezen over het boek Miss Dakloos geschreven door Lydia Rood.

Dit is de eerste recensie:

Ik vind deze recensie erg slordig geschreven. De recensent heeft geen goede volgorde gebruikt, hierdoor is haar recensie moeilijk te begrijpen.
Wel vind ik haar context goed. Ze legt het verhaal duidelijk en in grote lijnen uit.


Dit is de tweede recensie:

Ik vind deze recensie erg goed! Het is een uitgebreide recensie en erg goed geschreven. Ik vind dat deze recensent het verhaal goed uitlegt. Ze heeft eerst het verhaal kort samengevat, met alleen de belangrijkste hoofdlijnen.
In de introductie wordt verteld hoe dit verhaal van het boek tot stand kwam. Dit maakte mij nieuwsgierig, ook al had ik het boek al gelezen.
Het middenstuk bestaat uit een korte samenvatting. Hierin staan alleen de grote hoofdlijnen. Ik denk dat deze samenvatting daardoor voor mensen die het boek niet gelezen hebben ingewikkeld kan zijn.
Onder het kopje ‘’bewustwording’’ verteld deze recensent waarom Lydia Rood dit onderwerp onder de aandacht brengt. Ik vind dit erg interessant en ik vind het goed dat deze informatie wordt vermeld. Ik vind een boek vaak interessanter als een schrijver/schrijfster het boek heeft geschreven met een bepaald doel.
Tot slot schrijft de recensent een stukje over hoe zij over het verhaal denkt. Ik ben het met haar eens. Het is knap dat Lydia Rood zo een heftig verhaal niet al te heftig kan vertellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten